Marți, 21 octombrie, 2019
Selecție pentru participarea la etapa de diseminare și exploatare a rezultatelor
proiectului Erasmus+ ”PANTINS POUR L’INCLUSION”. Vă adresați prof. Dana Floareș
Intervalul 8.00-10.00 pentru elevii care participă cu:
- un afiș / o mascotă / un banner / un slogan care să includă conceptele de
bază ale proiectului: „marionete”, „incluziune”, „cooperare internațională cu
partenerii” - 1-2 fotografii artistice
Intervalul 10.00-11.00 / 14.00-15.00 pentru elevii care participă cu: - un text (poetic, dramatic etc.) lecturat expresiv/ recitat în franceză sau
engleză.
Dragi elevi,
Desenați /pictați frumos, sunteți atrași de arta dramatică, vreți să aflați mai multe despre
teatrul de marionete, să confecționați marionete și poate chiar să participați la scurte
puneri în scenă? Faceți poze frumoase? Sunteți serioși, aveți competențe bune de
comunicare orală și de lucru pe calculator? Aveți un sau mai multe din aceste aptitudini,
atunci sunteți potriviți pentru proiectul prezentat mai jos. Intrați în echipa de proiect!
Vă informăm că liceul nostru a acceptat invitația de a deveni instituție asociată în
Consorțiul pentru Diseminare și Exploatarea Rezultatelor (DEOR) al Proiectului
Erasmus+ KA229 „PANTINS POUR L’INCLUSION”, derulat în parteneriat de 5 instituții
de învățământ: Liceul Teoretic ”Mihail Kogălniceanu-Vaslui, România(coordonator),
Instituto Statale Frosinone (Italia), Agrupamento de Escolas de Vialonga (Portugalia),
Gimnaziul din Livada (Cipru) și Școala Gimnazială 1 Pungești, județul Vaslui (România),
în perioada 01.09.2019-31.08.2021.
Ca instituție asociată, putem participa la toate activitățile care se derulează în țară, la
toate activitățile proiectului care se derulează în România, în special festivaluri de teatru
de marionete, sesiuni de diseminare, simpozioane și întâlniri/reuniuni de proiect.
Obiectivul general al proiectului este crearea unui teatru școlar de marionete care să
promoveze incluziunea într-un mod original, să prevină abandonul școlar și să ofere
posibilități superioare de predare dezvoltând latura creativă atât a elevilor cât și a
profesorilor.
Tema 1(termen-limită 22 octombrie 2019): crearea de afișe, mascote, bannere și
sloganuri pentru realizarea identității vizuale a proiectului; toate creațiile vor fi
prezentate pe suporturile alese de elevi și vor fi expediate coordonatorului echipei
Colegiului Național Catolic ”Sf. Iosif” (Prof. Dana Floareș floaresdana@yahoo.com) în
format electronic (scanare jpeg sau fotografie).
Nu există restricții în privința materialelor sau a procedeelor artistice: singurul lucru de
care trebuie să țineți seama este includerea conceptelor „marionete”, „incluziune”,
„cooperare internațională cu partenerii” în tema creațiilor voastre.
Cei care doresc să se informeze în detaliu găsesc mai jos obiectivele și produsele
proiectului.
Obiectiv specific (OS) 1: promovarea inovării și incluziunii, învățarea de către marionete și
aspectele lor civilizatoare, istorice, artistice, de comunicare și computer în predarea limbilor
străine (franceză, engleză, italiană) printr-o metodologie originală.
- Produsul 1: Metodologia predării cu marionete împotriva abandonului și excluderii;
- Produsul 1 BIS: albumul “Descoperirea tradițiilor marionetelor”
OS2: Susținerea creativității, a competitivității, stimularea inițiativelor și implicarea a cel puțin
200 de elevi defavorizați în 15 spectacole de teatru de marionete și 5 studii asupra aspectelor
culturale și istorice ale teatrului de teatru de marionete.
OS3: Dezvoltarea unui instrument de lucru creativ pe spațiul eTwinning al proiectului și un
software pentru smartphone pentru un limbaj prietenos și creativ și o abordare bazată pe noi
tehnologii pentru teatrul de marionete în cele 5 instituții implicate + 3 suporturi de curs pentru
pregătirea profesorilor și a elevilor. - Rezultat 3: spațiul eTwinning al proiectului;
- Produsul 4: site-ul de informare al proiectului;
- Produs 5: 6 suporturi de curs (predarea disciplinelor lingvistice și non-lingvistice cu ajutorul
marionetelor); - Produs 6: Software pentru smartphone pentru învățarea cu marionete.
OS 4: consolidarea incluziunii sociale printr-un festival de teatru de marionete (2 ediții) creat de
cele 5 echipe de proiect; - Produsul 7: 2 ediții ale Festivalului Internațional de Teatru de Marionete.
OS 5: Încurajarea a 630 de elevi să revină la școală/ să nu părăsească școala, îmbunătățirea
curriculei celor 5 școli în parteneriat, crearea a 3 materiale de cursuri pentru 3 suporturi de
cursuri opționale în limbi moderne (En, Fr, It) și de consiliere cu marionete; - Produsul 8: 3 suporturi de curs pentru 3 cursuri opționale – de limbi moderne și consiliere –
prin teatru de marionete
OS 6: dezvoltarea creativității și a talentului artistic prin 15 spectacole de teatru de marionete
după scenarii originale și realizarea unui film documentar în 4 părți despre implementarea
proiectului; - Produs 9: film documentar în 4 episoade;
OS 7: Creșterea abilităților de predare și a celor informatice pentru 20 de profesori de limbi
străine prin 10 lecții de artă multimedia folosind marionete, 10 lecții de istorie multimedia și 10
lecții multimedia de limbă cu marionete (produsul 10);
OS 8: Îmbunătățirea cooperării și învățării folosind tehnologia informației prin 12 seminarii web
și 4 sesiuni de formare internațională în timpul celor 4 reuniuni de formare internaționale.